marți, 6 aprilie 2010

AM PRIMIT CATEVA NELAMURIRI DIN PARTEA UNUI CITITOR

AM PRIMIT CATEVA NELAMURIRI DIN PARTEA UNUI CITITOR...SI VOI INCERCA SA FIU EXPLICIT IN LEGATURA CU O POSTARE MAI VECHE


ABC, Comtec, Gewis, Hager, Legrand, Merlin Gerin , Moeller, Shrack - sunt producatori de disjunctoare magneto termice. Deci ai de unde alege. Le-am pus in ordine alfabetica, nu neaparat a calitatii lor. Important este sa nu iei contrafacute cu putini bani. Si pretul lor iti spun calitatea.


Cat de utila credeti ca este conectarea unui diferential?

Italienii le spun acestor diferentiale "salva vita" E foarte usor de observat ca tradus ar veni "salveaza viata" Cred ca iti spune totul cat de utile sunt .....Eu unul intodeauna recomand montarea lor. Dealtfel BMP-urile au diefrentiale in ele.

Cat despre curenti, am avut undeva prin caiete un tabel cu senzatiile si influentele la anumiti curenti parcursi prin corp.

O conditie ca diferentiala sa lucreze este ca circuitul de curent sa fie intre faza si pamant prin atingeri directe sau indirecte. La electrocutarile intre faza si nul, (izolat fata de pamant) diferentiala nu va lucra....



 Spun asta nu pentru a face cursuri de electrotehnica cu VOI ci doar mi-am amintit ca un client odat m-a sunat indignat ca desi a avut montata o diferentiala ca si protectie cand a umblat la priza s-a electrocutat de a vazut stele verzi si siguranta nu a declansat. I-am cerut sa apese butonul de test si siguranta a declansat. I-am spus ca siguranta functioneaza corect si in situatia asta, probabil ca s-a electrocutat intre faza si nul, si ultrior a recunoscut ca a atins intre faza si nul.  


Si ce mi-a mai venit acum in minte si cred ca e important sa iti spun tinand cont ca e destul de scumpa : daca vrei sa pui sig diferentiala, pe general poti sa o pui, cred, fara nici o problema. Daca vrei sa o pui pe doar un circuit anume, trebuie sa fii sigur ca instalatia in aval este facuta corect. In sensul ca nu s-a " imprumutat " pe traseu ptr iluminat doar nulul de la priza sau invers sau doar faza de iluminat de la priza sau invers. De ex daca pe faza ei trece un curent de 7 A si ptr. ca priza de la bucatarie are nulul luat de pe circ de la bec. Inapoi ii va veni pe nulul diferentialei 7A - 2.5 A cat ai pe priza respectiva ( caci cei 2,5 A se vor intoarce pe nulul de la circuitul de iluminat) deci cca 4,5 A. Dezechilibrul acesta ( pleaca 7A si se intorc 4,5 A ) o va sesiza imediat dieferentiala si va declansa. Ea orice dezechilibru mai mare de 0.03 A o va sesiza si va declansa
Am spus asta caci tot asa am intalnit o situatie de genul acesta. Omul in vointa de-asi spori siguranta si-a cumparat-o diferentiala, si-a montat-o pe circuitul de prize si nu reusea sa o conecteze. Cum o conecta - declansa. Dupa ce cei de la magazin l-au asigurat ca nu e defecta. M-a solicitat sa ii rezolv situatia si am gasit un "imprumut" de genul de mai sus care tot ii declansa sig.

La cineva caruia i-am montat o diferential ptr o incapere de unde erau masina de spalat rufe , masa de calcat. Si cand menajera calca tot ii sarea diferentiala. A trebuit sa le explic caci fierul de calcat cu aburi este defect si trebuie inlocuit. Eu altceva nu am ce sa fac S-a rezolvat imediat cum au cumparat un fier nou. 


O alta situatie cand am pus o diferentiala intr-o bucatarie unde avea si masina de spalat rufe automata(mai veche) si declansa diferentiala intempestiv . A trebuit sa le explic si lor caci masina este problema si este un semnal de alarma ca e o problema cu ea. Nu au vrut nicicum sa renunte la ea ci acceptau ideea sa renunte la un element ce costa 150 lei si sa le pun o siuranta simpla, decat sa-si cumpere un produs nou ce costa peste 1000 lei. Dupa multe negocieri am deschis masina si am vazut caci se prelingea apa. Dupa ce s-a rezolvat aceasta problema nu a mai declansat. 

Cred ca v-am "imbatat' de cap. Dar sper sa v fie de folos....